20 hores
Unitat 1
- Comprendre què entenem per temps.
- Conèixer les principals característiques.
- Diferenciar entre la gestió de les tasques i dels objectius.
- Conèixer per què es perd el temps.
Unitat 2
- Conèixer els principals models d’organització i productivitat personal.
- Administrar el seu temps i energia de manera més efectiva.
- Organitzar el propi temps i el flux de treball.
- Cuidar el seu nivell d’energia, mantenint-lo alt per poder aplicar tot l’aprés.
Unitat 3
- Determinar en quin tipus d’activitats inverteix el seu temps.
- Actuar amb proactivitat.
- Dissenyar els seus objectius conscientment.
- Tenir algunes idees sobre com mantenir-se actualitzat.
Unitat 4
- Identificar els principals lladres de temps que consumeixen les seves energies.
- Reflexionar sobre quins són els motius pels quals cau en algun o diversos d’aquests lladres de temps.
- Aprendre eines que li faciliti acabar amb ells.
- Aproximació al concepte de temps
- Aproximació al concepte de temps
- Concepte de temps i mitologia
- Diferents interpretacions
- Característiques del temps
- El maneig del temps
- «Mode rellotge» versus «mode brúixola»
- Mode rellotge
- La tècnica Pomodoro
- Aplicació
- Normes de la tècnica Pomodoro
- La Llei de Parkinson
- Entre nyap i perfeccionisme: la zona d’eficiència
- Mode brúixola
- Els objectius del lloc de treball
- Com fixar objectius
- Cas d’estudi
- Causes de la pèrdua de temps
- Principals motius
- Creences sobre la gestió del temps
- Aproximació al concepte de temps
- Organització i productivitat personal
- Evolució històrica
- Els principals models de productivitat personal
- El model de productivitat de Bárbara Berckhan
- Primer pas. No t’esforcis
- Segon pas. El punt clau
- Tercer pas. Treballa amb tranquil·litat
- El model de productivitat de David Allen
- Primera premissa. El Principi
- Segona premissa. El Procés
- Recopilació
- Processament: buidar el ‘cistell’
- Organització: crear els recipients apropiats
- Avaluació
- Fer
- El model de productivitat de Leo Babauta
- Sistema ZTD
- Els 10 hàbits de ZTD
- El model de productivitat de Bárbara Berckhan
- Gestió del propi estat
- Canviar l’enfocament
- Cas d’estudi
- La forma como l’estrès afecta al rendiment
- La matriu Urgent-Important
- Un nou enfocament en la gestió del temps
- Canvi de paradigma
- Els set hàbits
- La Victòria privada. Els tres primers hàbits
- La Victòria Pública
- Hàbit 7
- Aportacions de Stephen Covey a la gestió del temps
- Proactivitat
- Conceptes previs
- Explicacions tranquil·litzadores – explicacions de víctima
- Explicacions generatives – explicacions de responsabilitat
- Començar amb una finalitat en ment
- Afilar la serra
- Cicle de l’aprenentatge humà
- Fases de l’aprenentatge humà
- Propostes
- Primer el primer: la matriu de la gestió del temps
- La matriu de la gestió del temps
- Ocupar-nos del que és important
- Proactivitat
- Un nou enfocament en la gestió del temps
- Eines per frenar els lladres de temps
- Els lladres de temps
- Qüestions prèvies
- Cas d’estudi
- Aprofitar els bioritmes personals
- La Teoria dels bioritmes
- Factors influents en els bioritmes diaris
- Imprevistos
- Visites, trucades, e-mails
- Visites
- Trucades
- E-mails
- Reunions
- Preparar la reunió
- Algunes idees per la reunió
- Multitasca
- Planificar i prioritzar
- Tasques elefant i tasques ratolí
- Procrastinació
- Concepte
- Motius interns
- Motius externs
- Delegar
- Les noves tecnologies: Facebook, Twitter, WhatsApp
- Els nous lladres de temps
- Navegació inconscient
- Xarxes socials
- Blogs i notícies
- Els lladres de temps